Forretningsbetingelser og handelsvilkår

Føl dig tryg og få en god oplevelse med at købe hos KaffeKapslen.

Her kan du læse betingelser, der finder anvendelse på køb af varer på KaffeKapslen.dk.

Kaffekapslen.dk ejes af:

Kaffekapslen ApS
Alstrup Alle 11
8361 Hasselager

CVR-nr. 33753918

Aftaler indgås på dansk.

 

Betaling

Hos KaffeKapslen kan du betale med en række forskellige betalingsmetoder. Oversigten er tilgængelig ved betaling, hvor du frit kan vælge din foretrukne metode. 

Alle priser er angivet i danske kroner og inklusive moms og afgifter. Vi opkræver ingen betalingsgebyrer, men anbefaler selvfølgelig at du læser forretningsbetingelserne for den betalingsmetode du bruger, da nogle betalingsudbydere i særlige tilfælde opkræver gebyrer, for eksempel ved manglende betaling.

Kun myndige personer eller personer med samtykke fra forældre eller værge må handle fra os.

 

Køb som virksomhed

Virksomheder kan også købe produkter på vores hjemmeside på samme måde som private kunder. Ved betaling indtastes CVR-oplysninger som påføres den vedhæftede faktura, der tilsendes efter købet.

Det er desværre ikke muligt at betale med faktura eller EAN-nummer. Oversigten over betalingsmetoder er tilgængelig ved betaling i checkout.

 

Levering

Vi leverer udelukkende til Danmark. Hvis du gerne vil have levering til en adresse i udlandet, henviser vi til én af vores andre webshops. For mere information kan du se www.kaffekapslen.com

Ordrer leveres typisk inden for 1-2 hverdage. I perioder med spidsbelastning kan der dog forekomme forsinkelser, så den samlede leveringstid kan blive op til 4-5 hverdage. Vi pakker alle bestillinger inden for 24 timer og sender den med den fragtmetode som du har valgt i forbindelse med dit køb. Den valgte fragtmetode fremgår af den ordrebekræftelse som du har modtaget efter dit køb.

Hvis du har valgt levering til pakkeshop, skal du være opmærksom på, at vores fragtleverandører i sjældne tilfælde ikke kan levere til den pakkeshop, der vælges i vores checkout – typisk fordi den valgte pakkeshop er helt fyldt. Vi kan derfor ikke garantere at din pakke bliver leveret til ønskede afhentningssted. Skulle din bestilling, mod forventning, ikke leveres til den ønskede pakkeshop vil den blive leveret til den nærmeste ledige pakkeshop.

Hvis din pakke er sendt fra KaffeKapslen men ikke kan spores hos vores fragtleverandør, kan det være nødvendigt for vores fragtleverandør at sætte en større efterlysning i gang. I disse tilfælde kan det tage op til 7 dage, før vi får en endegyldig afgørelse fra vores samarbejdspartner – men vi gør selvfølgelig hvad vi kan for at få problemer løst hurtigere, og normalt tager det ikke mere end 1-2 dage at finde ”forsvundne” pakker.

Hvis du modtager en pakke der er beskadiget, bedes du kontakte os med et billede af pakken, som du modtog den, så vi kan starte en reklamation. Vi vil også anbefale, at du beholder kassen, indtil vores kundeservice kan give dig de næste instruktioner, det er i tilfælde af at vi har bruge mere dokumentation så vi kan lave den bedste reklamation hos fragt firmaet. 

 

Afbestilling

For at sikre at hurtig levering af alle bestillinger, behandles alle ordrer hurtigst muligt. Det betyder at vi ikke kan garantere, at din bestilling af kan afbestilles eller ændres.

Ønsker du at afbestille eller ændre en bestilling, er det derfor vigtigt at du kontakter vores kundeservice hurtigst muligt på 70 12 79 13 inden for vores åbningstid eller [email protected] uden for vores åbningstid.

 

Fortrydelse

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden for 100 dage. Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dag hvor du, eller anden modtager du har valgt, modtager pakken. Udløber fristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Undtagelser til fortrydelsesretten

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder emballagen på produktet, eller på nogen måde tager produktet i brug. Hvis du har brugt produktet på en måde så vi ikke kan sælge den igen, må du regne med at vi afviser at modtage produktet retur.

Fortrydelsesretten gælder ikke ved købe af fødevarer, herunder kaffe og te, som har holdbarhed på kortere end 90 dage på returneringstidspunktet.

 

Force Majeure

Hvis der opstår særlige forhold, som forhindrer os i at kunne overholde leveringstiden, kan vi påberåbe os force majeure. Eksempler på dette kan være strejker, brand, almindelig vareknaphed, beslaglæggelse, begrænsning af transportmuligheder som følge af sygdom, ekstraordinære indgreb fra myndighedernes side, cyberangreb, it-nedbrud hos os eller vores samarbejdspartnere eller manglende transportmuligheder.

En sådan situation giver ikke ret til kompensation eller ophævelse af købsaftalen.

 

Brug af fortrydelsesretten

Hvis du ønsker at fortryde et køb, skal du tage kontakt til kundeservice inden du returnerer din ordre.

Du fortryder ved at give os skriftlig besked pr. e-mail til [email protected]. Det er vigtigt at du skriver dit ordrenummer sammen med fortrydelsen, så vi ved hvilken ordre du gerne vil fortryde. Fortrydelsen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse inden fristens udløb. Vil du fortryde købet ved at nægte modtagelse eller ved ikke at afhente din pakke, skal du følge samme procedure.

Drejer det sig om en vare med defekt er dette ikke en fortrydelse, men en reklamation.

Det er også muligt at benytte lovens standardfortrydelsesformular som findes i bunden af denne side. Anvendelse af denne formular er ikke obligatorisk, og din fortrydelse vil blive behandlet på præcis samme måde som hvis du sender en e-mail til os.

 

Returnering

Hvis du fortryder dit køb, skal du sende varen tilbage til os senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Ordren kan ikke afleveres på vores adresse eller sendes til os uden omdeling.

Du skal selv betale for fragten i forbindelse med returnering af en ordre. Hvis du nægter at modtage pakken eller pakken sendes retur, fordi den er uafhentet i en pakkeshop, er dette også forbundet med omkostninger. I tilfælde, hvor du ikke har afholdt omkostninger til returfragt, fratrækker vi 50 kr. som kompensation for vores betaling af returfragt.

Det er vigtigt at alle varer sendes tilbage i originalemballagen og pakkes forsvarligt, da det er dit ansvar at sikre forsvarlig transport af varen – nøjagtigt ligesom det er vores ansvar at sikre, at varerne pakkes forsvarligt når de sendes til dig. Det er derfor også vigtigt at du får en kvittering på at pakken er sendt, så den kan spores og er forsikret.

 

Tilbagebetaling

Når du fortryder dit køb vil du blive refunderet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb. Ønsker du anden tilbagebetalingsmetode er det vigtigt, at du gør opmærksom på dette ved oprettelsen af din fortrydelsessag.

Hvis du sender en pakke tilbage til os – enten ved at bruge en returlabel, eller f.eks. ved ikke at hente din pakke i en pakkeshop eller hvis fragtleverandøren forgæves har forsøgt at levere din pakke – refunderer vi dig senest 14 dage efter vi har modtaget varerne – og typisk inden for 4-5 dage. Vi gør opmærksom på, at det i nogle tilfælde kan tage mellem 3 og 5 uger for fragtleverandørerne at sende pakken retur til os, afhængigt af hvilken fragtleverandør, der håndterer returforsendelsen.

Vi refunderer ordren så snart vi har modtaget varerne retur og efterprøvet at de overholder vores betingelser for returnering.

 

Reklamation

Hvis du køber en vare og finder ud af, at den er defekt, kan du fremsætte en reklamation ved at kontakte os. Hvis der er fejl eller mangler ved den ordre, du har modtaget - f.eks. materiale- eller fabrikationsfejl, manglende produkter i din ordre - bedes du kontakte os senest 7 dage efter, at pakken er modtaget.

Du kan ringe til vores kundeservice på 70 12 79 13 eller sende en e-mail til [email protected]. Det er vigtigt, at du beholder emballagen og produktet, indtil din reklamation er blevet behandlet. Hvis du ikke gør det, kan vi blive nødt til at afvise din klage.

Reklamationer vedrørende maskiner

Alle maskiner, der er bestilt på vores websted, har 2 års garanti fra købsdatoen. Hvis din maskine holder op med at fungere eller viser fejl, skal du kontakte os med dit ordrenummer og en beskrivelse af problemet, herunder eventuel passende dokumentation (f.eks. billeder eller videoer), så vi kan hjælpe dig så hurtigt og effektivt som muligt.

I forbindelse med reklamation på en maskine skal vi sende de oplysninger, du giver os, til maskinproducenten. I de fleste tilfælde skal vi rådføre os med maskinfabrikanten, før vi kan tilbyde dig en endelig løsning. Det betyder, at maskinkrav kan tage længere tid (normalt ca. 2 uger).

Hvis producenten kræver, at produktet skal sendes tilbage, dækker Kaffekapslen naturligvis rimelige omkostninger til returnering af produktet.

 

Momsrefusion

Hvis du køber en vare, der skal sendes ud af landet, har du mulighed for at få momsrefusion. Det kræver, at du sender os gyldig dokumentation, for eksempel en salgsfaktura med et toldstempel på, samt kontaktoplysninger. Efter vi har modtaget din dokumentation, refunderer vi momsbeløbet, fratrukket et administrationsgebyr på 10 % af momsbeløbet (minimum 100 kr., maksimum 400 kr.).

 

Persondata og cookies

Når du handler hos kaffekapslen.dk, skal du som minimum oplyse følgende:

Navn
Adresse
E-mailadresse
Telefonnummer
Vi registrerer samtidig den IP-adresse, din bestilling er afgivet fra.

Vi gør opmærksom på, at brug af dine oplysninger kun finder sted, såfremt du forinden har afgivet dit udtrykkelige samtykke, medmindre loven giver mulighed for, at vi kan kontakte dig uden, at du afgiver dit samtykke først.

I forbindelse med køb af varer kan det være nødvendigt at videregive oplysninger til tredjemand, eksempelvis en fragtleverandør, og du vil derfor ved bestilling af varer på kaffekapslen.dk give samtykke til, samtykke, at Kaffekapslen ApS videregiver oplysninger, der er nødvendige til ordrens gennemførelse og levering, til tredjemand. Den valgte fragtleverandør er databehandler til dette formål.

Ved betaling med betalingskort, sendes disse oplysninger direkte krypteret til vores betalingsudbyder.

Dine oplysninger bliver slettet efter 5 år eller når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af et eller flere af ovennævnte formål eller til overholdelse af bogføringsloven eller anden lovgivning. Oplysningerne kan blive behandlet og opbevaret længere i anonymiseret form.

Hvis du har oprettet et login, sletter vi imidlertid ikke personlige oplysninger, med mindre du beder os om det. Det kan du gøre ved at kontakte os på [email protected].

Kaffekapslen ApS har ikke adgang til dine kortoplysninger. Vi videregiver kun personlige oplysninger, hvis det kræves af lovgivningen eller hvis der foreligger en retskendelse. Det kan hænde, at vi registrerer din adfærd på Kaffekapslen ApS’ sider for at sikre dig den bedst mulige oplevelse på disse samt for at tilpasse vores markedsføring. Til brug for markedsføring deler vi udvalgte oplysninger med samarbejdspartnere. Som besøgende på kaffekapslen.dk er det muligt, at Kaffekapslen ApS indhenter ikke-identificerbare oplysninger.

Dette gør vi blandt andet for at finde ud af, hvilke af vore produkter, der er de mest populære. Kaffekapslen ApS er ansvarlig for indsamling og håndtering af data på kaffekapslen.dk.

Ud over ovenstående videregiver vi ikke dine oplysninger til en tredjepart, med mindre det sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. I disse tilfælde vil en eventuel videregivelse af persondata altid ske i overensstemmelse med persondatalovgivningen.

Hvis du gerne vil have indsigt i, hvilke informationer vi har registreret om dig, eller gøre indsigelse mod en registrering i henhold til lovgivningen, så kan du kontakte os på [email protected].

På kaffekapslen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

 

Nødvendige cookies:

Navn Udbyder Formål Varighed
frontend og frontend_cid .kaffekapslen.dk Bruges til at identificere unikke brugere 1 dag

 

Cookies til analyse og markedsføring:

Navn Udbyder Formål Varighed
_uetsid .google.com Bruges til at analysere besøgsdata 1 dag
_gid .google.com Bruges til at analysere besøgsdata 1 dag
_ga .google.com Bruges til at analysere besøgsdata og identificere brugere til fremtidig markedsføring via Google 730 dage
MUID .bing.com Bruges til Bing markedsføring 390 dage

 

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

Oplysning om klagemulighed

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected].

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende

Til Kaffekapslen ApS, Alstrup Alle 15, 8361 Hasselager:

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
Bestilt den (*)/modtaget den (*)
Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato
(*) Det ikke relevante udstreges