• ★★★★★ 500.000 tilfredse kunder siden 2011
  • Fri fragt ved køb over 499,-
  • Vi sender alle hverdage kl. 16.00

Forretningsbetingelser og handelsvilkår

Føl dig tryg og få en god oplevelse med at købe på kaffekapslen.dk.

Her kan du læse de salgs- og leveringsbetingelser, der finder anvendelse på køb af varer på kaffekapslen.dk:

Kaffekapslen.dk ejes af:

KaffeKapslen.dk ApS, CVR-nr. 33753918
Michael Drewsens Vej 7, Bygning 3
8270 Højbjerg

Aftaler indgås på dansk.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay, PayPal og Klarna. Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Ordrer leveres typisk 1-2 hverdage efter dit køb. I perioder med særlig spidsbelastning hos fragtleverandører kan der forekomme forsinkelser på op til 3 dage, således at den samlede leveringstid kan blive op til 4-5 hverdage.

Vi afsender alle ordrer hurtigst muligt og med den fragtmetode, der vælges i forbindelse med køb. Den valgte fragtmetode fremgår af den ordrebekræftelse, du har modtaget i umiddelbart forlængelse af dit køb.

Vi leverer udelukkende til Danmark.

Hvis en bestilt vare mod forventning ikke er på lager, vil du blive kontaktet af vores kundeservice, idet du i så fald vil have mulighed for at modtage en anden vare i stedet for den bestilte eller ændre eller annullere din ordre. Hvis en bestilt vare ikke er på lager kan dette påvirke den normale leveringstid.

Priserne er angivet i danske kroner inklusive moms og afgifter. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtleverandør i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Alle vejledende priser er vejledende listepriser, konkurrenters priser eller vores egen før-pris

Hvis du har oprettet en konto, kan du logge ind og se indhold og ordrestatus for alle tidligere ordrer. Har du ikke oprettet en konto, fremgår informationer om din ordre af den ordrebekræftelse, du har modtaget via e-mail.

Kun myndige personer eller personer med samtykke fra forældre eller værge må handle hos os.

Vi tager forbehold for, at billeder som vises af varer på hjemmesiden kan afvige fra varens egentlige udseende. Billeder der vises er kun vejledende. Varens egentlige udseende kan derfor godt afvige fra den illustration, der vises på hjemmesiden

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 14 dage. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den første vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via kaffekapslen.dk.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Du har ikke fortrydelsesret ved køb af fødevarer, herunder produkter indeholdende kaffe eller te, hvor holdbarhedstiden på returneringstidspunktet er kortere end 90 dage.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder emballeringen på produkterne.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os skriftlig besked pr. e-mail om, at du fortryder. Ved fortrydelse skal du sende en e-mail til info@kaffekapslen.dk, hvor du oplyser ordrenummer samt at du fortryder dit køb.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan også benytte lovens standardfortrydelsesformular som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser. Anvendelse af formularen er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke afleveres på vores adresse eller sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, idet vi i sådanne tilfælde ikke tilbagebetaler leveringsomkostningerne.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur og efterprøvet at de overholder vores betingelser for returnering.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Afprøvning af varen og emballage

Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og – hvis det ikke skader varens værdi - afprøve varen.

Hvis du har brugt en vare på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du hæfter således for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på info@kaffekapslen.dk.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Afbestillinger

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, kan det ske ved at fremsende en e-mail med mærket "Afbestilling " til info@kaffekapslen.dk. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.

Afbestilling kan ikke foretages pr. telefon.

For at sikre hurtig levering, behandler vi alle ordrer inden for kort tid efter de er placeret. KaffeKapslen.dk ApS kan derfor ikke garantere, at din bestilling kan afbestilles.

Momsrefusion

Hvis du køber en vare, der skal sendes ud af landet, har du mulighed for at få momsrefusion. Det kræver, at du sender os gyldig dokumentation, for eksempel en salgsfaktura med et toldstempel på, samt kontaktoplysninger. Efter vi har modtaget din dokumentation, refunderer vi momsbeløbet, fratrukket et administrationsgebyr på 10 % af momsbeløbet (minimum 100 kr., maksimum 400 kr.).

Persondata og cookies

Når du handler hos kaffekapslen.dk, skal du som minimum oplyse følgende:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefonnummer

Vi registrerer samtidig den IP-adresse, din bestilling er afgivet fra.

Vi gør opmærksom på, at brug af dine oplysninger kun finder sted, såfremt du forinden har afgivet dit udtrykkelige samtykke, medmindre loven giver mulighed for, at vi kan kontakte dig uden, at du afgiver dit samtykke først.

I forbindelse med køb af varer kan det være nødvendigt at videregive oplysninger til tredjemand, eksempelvis en fragtleverandør, og du vil derfor ved bestilling af varer på kaffekapslen.dk samtykke i, at KaffeKapslen.dk ApS videregiver oplysninger, der er nødvendige til ordrens gennemførelse og levering, til tredjemand. Den valgte fragtleverandør er databehandler til dette formål.

Ved betaling med betalingskort, sendes disse oplysninger direkte krypteret til vores betalingsudbyder.

Dine oplysninger bliver slettet efter 5 år eller når vi ikke længere har behov for at behandle dem til opfyldelsen af et eller flere af ovennævnte formål eller til overholdelse af bogføringsloven eller anden lovgivning. Oplysningerne kan blive behandlet og opbevaret længere i anonymiseret form.

Hvis du har oprettet et login, sletter vi imidlertid ikke personlige oplysninger, med mindre du beder os om det. Det kan du gøre ved at kontakte os på info@kaffekapslen.dk.

KaffeKapslen.dk ApS har ikke adgang til dine kortoplysninger. Vi videregiver kun personlige oplysninger, hvis det kræves af lovgivningen eller hvis der foreligger en retskendelse. Det kan hænde, at vi registrerer din adfærd på KaffeKapslen.dk ApS’ sider for, at sikre dig den bedst mulige oplevelse på disse. Som besøgende på kaffekapslen.dk er det muligt, at KaffeKapslen.dk ApS indhenter ikke-identificerbare oplysninger som alder, køn, postadresse o.l.

Dette gør vi blandt andet for at finde ud af, hvilke af vore produkter, der er de mest populære. KaffeKapslen.dk ApS er ansvarlig for indsamling og håndtering af data på kaffekapslen.dk.

Ud over ovenstående videregiver vi ikke dine oplysninger til en tredjepart, med mindre det sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. I disse tilfælde vil en eventuel videregivelse af persondata altid ske i overensstemmelse med persondatalovgivningen.

Hvis du gerne vil have indsigt i, hvilke informationer vi har registreret om dig, eller gøre indsigelse mod en registrering i henhold til lovgivningen, så kan du kontakte os på info@kaffekapslen.dk.

På kaffekapslen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Oplysning om klagemulighed

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@kaffekapslen.dk.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende

- Til KaffeKapslen.dk ApS, Michael Drewsens Vej 7, Bygning 3, 8270 Højbjerg:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges